Palestinos menas ir Palestina mene.

Tag Archive for: Menas

Išsiuvinėti tapatybę

Gyva Palestina. Išsiuvinėta tapatybė

Skaitymo trukmė: 3 min.

Kiek mums žinoma, seniausiai iki mūsų dienų išlikusiai rankomis siuvinėtai palestinietiškai suknelei yra apie 180 metų. Siuvinėjimas – arabiškai tatryz – yra iš kartos į kartą perduodamas menas, ir nors yra įvairių jo formų, Palestinoje dažniausiai sutinkamas siuvinėjimas kryželiu.

Prieš gerą mėnesį, 2021 m. gruodį, Jungtinių Tautų kultūros, švietimo ir sporto organizacija UNESCO Palestinos siuvinėjimo meną, jo praktiką, įgūdžius, žinias ir su juo susijusius ritualus įtraukė į savo kasmet plečiamą pasaulio nematerialaus kultūros paveldo sąrašą

Skaityti toliau

Gyva Palestina: arbūzai

Skaitymo trukmė: 4 min.Istorija apie tai, kaip gamtos kūrinys arbūzas virto meno kūriniu ir tapo rezistencijos simboliu. Ir apie tai, kodėl jis kelia grėsmę okupanto saugumui.

Skaityti toliau

Handala

Gyva Palestina: Vaikas tremtinys Handala

Skaitymo trukmė: 3 min.Vienas iš geriausiai atpažįstamų Palestinos tragedijos ir pasipriešinimo simbolių yra vaikas tremtinys Handala. Basas, draiskanotais rūbeliais – jis simbolizuoja ne tik kasdienę priespaudą ir vargą, bet ir nekaltumą bei tvirtybę.

Skaityti toliau

Oskarui nominuotas palestiniečių filmas „The Present” jau Netlix’e

Skaitymo trukmė: < 1 min.Palestinietės kino režisierės Farah Nabulsi debiutinis filmas „The Present“, nominuotas Oskarui geriausio trumpametražio filmo kategorijoje nuo 2021 m. kovo 18 d. pasiekiamas ir Netflix platformoje.

Skaityti toliau

Pirmą kartą Lietuvoje vyks Palestinos kino kūrėjo filmų retrospektyva

Skaitymo trukmė: 2 min.Straipsnis originaliai publikuotas skalvija.lt 2020 rugpjūčio 6 d.

Juodas humoras ir melancholija, absurdas ir komiškumas taikliai apibūdina palestiniečio režisieriaus kuriamą kiną. Dažniausiai rimtu veidu, o kartais – nustebęs ar nuliūdęs E. Suleimanas savo filmuose atlieka nebylaus stebėtojo vaidmenį. Dėl šios priežasties autorius dažnai lyginamas su Busteriu Keatonu ir švedu Roy’umi Anderssonu, vadinamas Palestinos Jacques’u Tati.

Nors daugumoje Suleimano filmų fragmentiškai vaizduojama Palestinos gyventojų kasdienybė, tačiau autoriaus vizija aprėpia kur kas platesnę geografiją. Artimiausiai pažįstamą aplinką ir kultūrą jis renkasi kaip miniatiūrą ir taip kalba apie universalias, visą pasaulį slegiančias bėdas. Visa tai daro su jam būdingu lengvumu ir komiškumu.

Skaityti toliau